غدیر و عاشورا راه حل مسئله رهایی از ظلم و حکومت ظالمان است 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آن فرهنگ غدیری که باید ترویج شود فرهنگ ولایت‌پذیری است گفت: گسترش ولایت راه حل و حل مسئله مقابله با کیان ظالمان است که غدیر و عاشورا به ما آموخته است
کد خبر: ۱۱۷۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ 11 July 2024
به گزارش تابناک مازندران از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در پیش‌اجلاسیه دومین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه با تاکید بر آداب و سنن اجتماعی واقعه غدیر با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: آیا قیام امام حسین (ع) و عاشورا یک مسئله بود؟ حل مسئله بود و یا راه حل آن؟ 
 
وی افزود: دشمنان حرکت امام حسین (ع) را مسئله می‌دانستند و می‌گفتند ایجاد اختلاف و فتنه کرده است، همیشه در طول تاریخ اینطور بوده که معاندان و اهل باطل عناصر مصلح را برای خودشان مسئله می‌دانستند.
 
آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: یا اینکه این قیام حل مسئله حکومت ناصالحان، ظالمان و سیطره اهل باطل بود، که این یک مسئله همیشگی جامعه بشری بوده است، برخی از ساده‌اندیشان ممکن است فکر کنند همان قیام امام حسین (ع) برای به سعادت رسیدن بشریت کافیست یعنی همان تفکر مسیحیت که می‌گویند مسیح بالای دار رفته و حل مسئله صورت گرفته است، این تفکر اشتباه است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: تفکر صحیح این است که جریان امام حسین (ع) راه حل مسئله است، که اگر می‌خواهید از ظلم و ظالمان و حکومت آنان رهایی پیدا کنید، راه امام حسین(ع) را بروید.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید واعظان و مداحان ما در مراسمات این روزها این موضوع که قیام عاشورا راه حل مسئله بود را درنظر داشته باشند، انقلاب اسلامی ما برگرفته از همین است که ما این راه حل را پیاده کرده و نتیجه گرفتیم حال جریان غدیر هم همین است‌.
 
امام جمعه ساری ادامه داد: مسئله جانشینی امام علی (ع) برای وجود نازنین حضرت محمد (ص) یک جریان مهم تاریخی است که می‌تواند حل مسائل کند، امروز ما باید به غدیر به‌صورت راه‌حل نگاه کنیم.
 
این مسئول با اشاره به آیات ۵۵ و ۵۶ سوره مائده، گفت: اگر در کنار ولایت تولی یعنی پذیرش آن ولایت باشد اینجاست که جامعه به یک حزب الله غالب، ناجی و منجی مبدل می‌شود، از این رو امروز راه حل این است که بشریت باید به ولایت الهی تن دهد تا قبول نکند همین آش است و همین کاسه.
 
وی افزود: آن فرهنگ غدیری که باید ترویج شود فرهنگ ولایت‌پذیری است، حال این در آن روز در قالب بیعت بوده که البته بعد از آن بیعت‌شکنی کردند امروز در قالب انتخابات است، شما به خبرگان رای می‌دهید خبرگان هم یک نفر را به‌عنوان ولی انتخاب می‌کنند که همان شان و شئون الهی را به نیابت دارد و این را باید اجرا کند.
 
آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی به این راه حل تن دادیم و پذیرفتیم، فرهنگ غدیر این است که باید راه حل را در حل غدیر بیابیم، امروز همه ما باید بشریت را به ولایت الهی دعوت کنیم، آنی که صلح و اصلاح جهانی را برقرار می‌کند ولایت الهی است و مسئله همیشگی بشر که حکومت ظالمان باشد از ریشه حل می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با اشاره به گسترش ولایت باوجود ده‌ها فتنه آشوب درونی و بیرونی و به خطر انداختن کیان ظالمان، آن را راه حلی دانست که غدیر و عاشورا به ما آموخته و تاکید کرد که اراده مردم باید به اراده الهی گره بخورد، دیدید که انتخابات مرحله دوم از مرحله اول پررنگ‌تر و سالم برگزار شد که جای تشکر دارد. 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار